۱۴ تیر ۱۴۰۱، ۲۳:۳۶

دیپلمات ارشد ونزوئلا:

روسیه جایگاه ویژه ای در میان شرکای ونزوئلا دارد

روسیه جایگاه ویژه ای در میان شرکای ونزوئلا دارد

دیپلمات ارشد ونزوئلا می‌گوید روسیه جایگاه ویژه ای در میان شرکای ونزوئلا دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «کارلوس فاریا»، وزیر امور خارجه ونزوئلا روز سه شنبه گفت که روسیه جایگاه ویژه ای در میان شرکای خارجی این کشور دارد.

این مقام ونزوئلایی در مراسمی در مسکو در روز استقلال ونزوئلا گفت: «فدراسیون روسیه جایگاه ویژه‌ای در میان شرکای ونزوئلا دارد.»

وزیرخارجه ونزوئلا همچنین خطاب به مقامات روس افزود: «ما با خرسندی اعلام می‌کنیم که همکاری‌های ما گسترش یافته است و این همکاری‌ها امکان دارد که گسترش بیشتری پیدا کند. همه شرایط و اراده سیاسی رهبران ما برای گسترش همکاری‌ها وجود دارد. ما تجربه موفقی داریم. ما یاد گرفته ایم که در میان تحریم‌ها همکاری ایجاد کنیم. ما هیچ بهانه‌ای برای توقف همکاری‌ها نداریم.»

چند روز پیش از این،، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده بود که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور روز دوشنبه با «کارلوس رافائل فاریا»، همتای ونزوئلایی خود دیدار و گفتگو خواهد کرد. در بیانیه وزارت خارجه آمده بود: کارلوس فاریا، وزیر خارجه جمهوری بولیواری ونزوئلا از سوم تا پنجم جولای در سفری رسمی از روسیه بازدید خواهد کرد. در روز چهارم جولای، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با او گفتگو می‌کند. کارلوس فریا، پیش از انتصاب در جایگاه وزارت خارجه، به عنوان سفیر فوق‌العاده و تام الاختیار ونزوئلا در مسکو خدمت می‌کرد.

به گفته وزارت خارجه روسیه طرف روس بار دیگر حمایت تزلزل‌ناپذیر خود از دولت و مردم ونزوئلا در دفاع از حاکمیت ملی و حق انتخاب مستقل راه‌های توسعه کشورشان را تکرار کرده است.

کد خبر 5531785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha